niedziela, 19 stycznia 2014

KAWA Z RUMEM I BITĄ ŚMIETANĄ

...chociaż od codziennego picia kawy odeszłam, zamieniłam ją na inne napoje to jednak zdarzają się dni, w których ciężko obyć się bez tego mocnego napoju;)
A ponieważ smak kawy można wzbogacać nie tylko cukrem i mlekiem, to od czasu do czasu na taki wykwintny rodzaj podania się decyduję;)
Świetna z czekoladą, rumem/innym alkoholem, kardamonem,cynamonem, imbirem, bita śmietaną, skórką z cytrusów np. pomarańcza/cytryna/limonka.

SKŁADNIKI:
- 250ml kawy (użyłam 2 łyżeczki JACOBS GOLD i zalałam gorącą wodą),
- 30ml rumu,
- 2 kostki cukru,
- 200ml śmietanki 30% (całego kubeczka nie wykorzystałam tylko połowę, resztę przeznaczyłam do muffinek),
- ok.1 łyżka startej, czekolady gorzkiej/deserowej/mlecznej/białej.
- opcjonalnie cukier puder do śmietanki.

WYKONANIE
Kostki cukru wrzucam na dno filiżanki, kawę mieszam z rumem, wlewam do filiżanki - mieszam.
Schłodzoną śmietankę ubijam z małą ilością cukru pudru lub tak jak ja bez cukru (podpowiadam o takiej możliwości, mi słodycz kawy wystarczy, są osoby, które twierdzą, że jest jednak jeszcze za gorzka;))
Kawę dekoruję śmietaną, posypuję startą czekoladą.

SMACZNEGO!

3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały deser :). Na pewno przypadnie do gustu każdemu smakoszowi kawy. Ostatnio przygotowałam go w tradycyjnych filiżankach do kawy https://duka.com/pl/kawa-i-herbata/filizanki i podałam moim gościom podczas małego zlotu rodzinnego :). Wszyscy byli zachwyceni i prosili o dokładkę deseru, który od tamtej pory na stałe zagościł w moim menu :).

    OdpowiedzUsuń

BABKA Z NUTELLĄ

CZEKOLADOWA, LEKKO WILGOTNA I DO TEGO PUSZYSTA TAKA WŁAŚNIE JEST BABKA Z NUTELLĄ. DOSKONAŁA NA WSZELKIE OKAZJE A PROSTOTĄ WYKONANIA I OBŁĘD...