czwartek, 28 listopada 2013

ŚLEDZIOWA SAŁATKA Z JABŁKIEM,KUKURYDZĄ,CIEMNYMI OLIWKAMI

SKŁADNIKI:
- 350g solonych śledzi (wcześniej wymoczonych w zimnej wodzie w celu pozbycia się z nich soli - u mnie trwało to ok. 2 godz., trzykrotnie zmieniałam wodę),
- 1 spore jabłko (ok.150g),
- 4 korniszony (ok. 120g),
- 1 mała czerwona cebulka (ok.60g),
- 10 szt. ciemnych oliwek,
- 3 łyżki stołowe konserwowej kukurydzy,
- 3 łyżki majonezu,
- 2 łyżki naturalnego jogurtu,
- 1/2 łyżeczki cytrynowego pieprzu,
- 1/4 łyżeczki ostrej papryki,
- sól (ilości nie podam, zależy jak bardzo słone są śledzie - ja dodałam 1/3 łyżeczki, można pominąć).

WYKONANIE
Wymoczone śledzie kroję w cienkie paseczki, tak samo traktuję cebulę.
korniszony, obrane jabłko, pozbawione gniazd nasiennych ścieram na tarce o grubych oczkach.
Oliwki kroję w paseczki.
Kukurydzę odsączam na sicie.
Wszystkie wymienione produkty umieszczam w misce.
Dokładam majonez, jogurt i pozostałe dodatki smakowe - mieszam.
Sprawdzam smak czy mi odpowiada.
Najlepsza podana schłodzona z chrupkim pieczywem.

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

BABKA Z NUTELLĄ

CZEKOLADOWA, LEKKO WILGOTNA I DO TEGO PUSZYSTA TAKA WŁAŚNIE JEST BABKA Z NUTELLĄ. DOSKONAŁA NA WSZELKIE OKAZJE A PROSTOTĄ WYKONANIA I OBŁĘD...