środa, 2 października 2013

POWIDŁA ŚLIWKOWE - PRZEPIS TRADYCYJNY

NIE ZNAM NIKOGO W SWOIM GRONIE KTO NIE UWIELBIA POWIDEŁ ŚLIWKOWYCH... DOMOWEJ PRODUKCJI;)
DZISIAJ PRZEPIS PODSTAWOWY - RODZINNY ACZKOLWIEK POZA TYM PRZEPISEM POWIDŁA ŚLIWKOWE PRZYGOTOWUJĘ ZE SKÓRKĄ CYTRYNOWĄ I CYNAMONEM - RÓWNIEŻ PYSZNE (WKRÓTCE 2 PRZEPIS;))
Powidła przygotowywałam w garnku do, którego nie musiałam często zaglądać i mieszać, właściwie "odpowiedni garnek" wziął odpowiedzialność na siebie a ja mogłam wykonywać wiele innych prac ALE podejrzewam , że "w standardowych" trzeba często zaglądać i monitorować żeby nie przywierało do dna garnka. 

SKŁADNIKI:
- 3 kg śliwek (najlepiej węgierek),
- 100ml wody,
- opcjonalnie: ok. 200g cukru - jeżeli mamy b.dojrzałe, pełne słodyczy owoce cukier pomijamy, moje śliwki niestety nie do końca takie były stąd dodanie cukru było niezbędne.

WYKONANIE
Do odpowiedniego garnka wlewam odmierzoną ilość wody, wrzucam umyte, przekrojone na pół, pozbawione pestek śliwki.
I jeżeli zapada decyzja - koniecznie cukier - to wsypuję i przez 20 minut smażę na dużym grzaniu.
Zmniejszam grzanie i na bardzo małym ogniu trzymam przez prawie 2 godziny do momentu zmniejszenia objętości i zdecydowanego zgęstnienia.
Przelewam do wyparzonych słoików, zakręcam i jak wszelkie konfitury tak powidła odwracamy do góry dnem na ok. 15 minut. Zimne słoiczki ustawiamy na półce w spiżarni;)

SMACZNEGO!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

BABKA Z NUTELLĄ

CZEKOLADOWA, LEKKO WILGOTNA I DO TEGO PUSZYSTA TAKA WŁAŚNIE JEST BABKA Z NUTELLĄ. DOSKONAŁA NA WSZELKIE OKAZJE A PROSTOTĄ WYKONANIA I OBŁĘD...