poniedziałek, 3 czerwca 2013

OTRĘBOWY CHLEBEK (BEZ MĄKI)

(Proporcje na formę o średnicy 30 cm - grubość pieczywa 0,5 cm)

SKŁADNIKI:
- 180ml mleka,
- 200g serka wiejskiego,
- 30g lnu mielonego,
- 30g otrąb żytnich,
- 30g otrąb pszennych,
- 20g płatków owsianych górskich,
- 3/4 łyżeczki przyprawy do pizzy + 1/2 łyżeczki do posypania wierzchu (bazylia, oregano, tymianek, rozmaryn, czarny pieprz),
- 1/3 łyżeczki ostrej papryki.

WYKONANIE
Serek wiejski łączę z mlekiem, wsypuję kolejno otręby żytnie, otręby pszenne, płatki owsiane, len mielony oraz przyprawy, mieszam do połączenia składników. Przekładam ciasto do formy, rozprowadzam równomiernie po całej powierzchni. Przyprószam przyprawą do pizzy (1/2 łyżeczki). Wstawiam do nagrzanego piekarnika do 170° C na ok. 30 minut. Wykładam na kratkę do odparowania i wystygnięcia (dzięki tej metodzie, chlebek jest bardziej chrupiący). Podaję z masłem różanym, z serem, z szynką, z powidłami śliwkowymi - wg uznania.

MÓJ KOMENTARZ
Od jakiegoś czasu rozmyślałam nad opcją upieczenia chlebka bez dodatku mąki. Przepisem zostałam zainspirowana po przez jakiś blog kulinarny (pomimo usilnych starań nie mogę ponownie odnaleźć oryginalnego przepisu). Nie pamiętam nawet wszystkich składników po za serkiem i otrębami - resztę dopracowałam sama. Chlebek w smaku jest rewelacyjny, odpowiadający mojej diecie. Z pełnym przekonaniem polecam, u mnie będzie gościł na stole bardzo często:)

SMACZNEGO!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

BABKA Z NUTELLĄ

CZEKOLADOWA, LEKKO WILGOTNA I DO TEGO PUSZYSTA TAKA WŁAŚNIE JEST BABKA Z NUTELLĄ. DOSKONAŁA NA WSZELKIE OKAZJE A PROSTOTĄ WYKONANIA I OBŁĘD...