piątek, 12 kwietnia 2013

CZEKOLADOWE MUFFINY Z GRUSZKĄ I BUDYNIEM

(Proporcje na 8 - 10 sztuk)

SKŁADNIKI NA CIASTO:
- 90g mąki pszennej,
- 30g kakao (ciemne),
- 50g cukru,
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia,
- 20ml oleju,
- ok.100g naturalnego jogurtu (ilość zależy od gęstości ciasta),
- 5 kropli aromatu migdałowego,
- gruszka (ok.160g).

SKŁADNIKI NA KREM BUDYNIOWY:
- 1 budyń czekoladowy,
- 1/2 litra mleka,
- 3 łyżki cukru,
- 80g masła,
- 1/3 buteleczki aromatu migdałowego (można pominąć).

WYKONANIE
Nagrzewam piekarnik do 170°C i przygotowuję w tym czasie ciasto. Do mąki wsypuję kakao, cukier, proszek do pieczenia - mieszam składniki suche. Wlewam olej, jogurt naturalny, aromat - ponownie mieszam. Na końcu dodaję pokrojoną w małą kostkę gruszkę. Napełniam ciastem papilotki. Wstawiam do nagrzanego piekarnika na ok. 15 - 20 minut. Gotuję budyń wg.przepisu na opakowaniu. Odstawiam do wystygnięcia. Ucieram z masłem. Gotowy krem przekładam do rękawa cukierniczego lub wykładam łyżką. Udekorować wg. własnych preferencji:)

MÓJ KOMENTARZ
12 KWIECIEŃ - DZIEŃ CZEKOLADY! Moja córka uwielbia czekoladę i głównie dla niej przygotowałam czekoladowe muffiny. Trafiłam! Po szkole zamiast obiadu, zeszły słodkości! I to pytanie... - czy coś jeszcze zostało? Taaak, wieczorem trening karate i potrzebne będzie kolejne zasilenie czekoladowe... Nawiązując do tematu. Czekoladowe muffiny z gruszką są wilgotne, bardzo czekoladowe w połączeniu z aromatem migdałowym - eksplozja! Nie dziwi mnie fakt, że moje dziecko nie potrafiło się im oprzeć:-) Polecam:)

SMACZNEGO!

2 komentarze:

  1. Wyglądają super zapraszam do konkursu muffinkowego :) http://wedrowkipokuchni1.wordpress.com/2013/04/12/wiosenny-konkurs/

    OdpowiedzUsuń

BABKA Z NUTELLĄ

CZEKOLADOWA, LEKKO WILGOTNA I DO TEGO PUSZYSTA TAKA WŁAŚNIE JEST BABKA Z NUTELLĄ. DOSKONAŁA NA WSZELKIE OKAZJE A PROSTOTĄ WYKONANIA I OBŁĘD...