piątek, 29 marca 2013

MÓJ ULUBIONY SERNIK Z BEZĄ

(Proporcje na formę o wym.22x40cm)

SKŁADNIKI NA CIASTO:
- 400g mąki pszennej,
- 50g cukru,
- 250g margaryny (palma z murzynkiem),
- 6 żółtek,
- 3 łyżeczki proszku do pieczenia.

SKŁADNIKI NA MASĘ SEROWĄ:
- 1kg białego sera MÓJ ULUBIONY - WIELUŃ (ser jest puszysty, kremowy)
- 1 duży budyń śmietankowy,
- 120g cukru,
- 120g masła,
- 3 jajka.

SKŁADNIKI NA BEZĘ
- 6 białek,
- 200g cukru,
- 3 łyżki mąki ziemniaczanej.

WYKONANIE
Składniki na ciasto zagniatam, formuję kulę. Na przygotowaną wcześniej formę wykładam 3/4 ciasta, nakłuwam widelcem. Przygotowuję masę serową. Jajka ucieram z cukrem, do sera dodaję roztopione, wystudzone masło, ser łączę z jajkami i cukrem, na końcu wsypuję budyń śmietankowy. Całość dokładnie mieszam. Wylewam masę serową na ciasto. Ubijam białka z cukrem na sztywną pianę, wsypuje mąkę ziemniaczaną - mieszam. Wylewam pianę na masę serową. Na pianę skubię 1/4 ciasta. Wstawiam do nagrzanego piekarnika do 180°C na około 60 minut. Po upieczeniu pozostawiam sernik do całkowitego wystygnięcia. Posypuję obficie cukrem pudrem.

MÓJ KOMENTARZ
Mój ulubiony sernik z bezą jest kremowy, puszysty, wilgotny - uwielbiany przez moją rodzinę i znajomych. Jestem długodystansowcem w miłości do serników ale... z dobrych jakościowo serów i ten sernik spełnia moje oczekiwania:) Zatem zachęcam do wypróbowania przepisu - sernik jest rewelacyjny, zadowoli nie jedne kubki smakowe.
 
SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

BABKA Z NUTELLĄ

CZEKOLADOWA, LEKKO WILGOTNA I DO TEGO PUSZYSTA TAKA WŁAŚNIE JEST BABKA Z NUTELLĄ. DOSKONAŁA NA WSZELKIE OKAZJE A PROSTOTĄ WYKONANIA I OBŁĘD...