wtorek, 5 marca 2013

CHLEB TOSTOWY

(Proporcje na formę o wym.12x28cm)
 
SKŁADNIKI:
- 400g mąki pszennej,
- 30g masła,
- 30g świeżych drożdży,
- 3 łyżki cukru,
- 3/4 łyżeczki soli morskiej,
- 180ml mleka,
- 70ml maślanki naturalnej,
- smalec do wysmarowania formy.

WYKONANIE
Rozpoczynam od wysmarowania formy małą ilością smalcu(używam smalec - po upieczeniu chleb niemal wyskoczy). Drożdże rozpuszczam w letnim mleku. Do mąki wsypuję cukier, sól morską - mieszam składniki suche. Dodaję miękkie masło, wlewam maślankę oraz drożdże rozpuszczone w mleku. Zagniatam ciasto uderzając kilkakrotnie o blat - ciasto musi być mocne. Ciasto przekładam do formy, przykrywam ściereczką  i zostawiam do wyrośnięcia na ok.50 minut. Po wyrośnięciu smaruję mlekiem. Wstawiam do nagrzanego piekarnika do 200°C na ok.20 minut, Po upieczeniu wykładam na kratkę w celu odparowania i wystygnięcia.

MÓJ KOMENTARZ
Miałam okazję przeprowadzić rozmowę z paroma producentami pieczywa na temat składu, który mnie przeraża na opakowaniach chleba tostowego i usłyszałam, że to już nie te czasy na wytwarzanie pieczywa tradycyjnymi metodami, a więc nastąpiły czasy na pieczywo naszpikowane chemią?! Jako matka mam duże poczucie odpowiedzialności za swoje młode stąd m.in.chleb tostowy, który uwielbiają piekę sama. Chleb idealny na grzanki, tosty. Polecam;)

SMACZNEGO!



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

BABKA Z NUTELLĄ

CZEKOLADOWA, LEKKO WILGOTNA I DO TEGO PUSZYSTA TAKA WŁAŚNIE JEST BABKA Z NUTELLĄ. DOSKONAŁA NA WSZELKIE OKAZJE A PROSTOTĄ WYKONANIA I OBŁĘD...