piątek, 8 lutego 2013

SEROWE RYBKI DLA DZIECI

(Proporcje ok.50 - 70sztuk)

SKŁADNIKI:
- 150g mąki pszennej,
- 150g białego sera śmietankowego,
- 100g masła,
- 2 łyżki jogurtu naturalnego,
- 1 łyżka kakao(do 1 części ciasta)
- czekolada mleczna,
- lukier wiśniowy(cukier puder + sok wiśniowy),
- posypka kolorowa.

WYKONANIE
Z mąki, sera, masła i jogurtu naturalnego zagniatam ciasto, jeżeli uznam, iż ciasto jest zbyt klejące dodaję dodatkowo trochę  mąki. Ciasto dzielę na 2 części. Jedną pozostawiam białą natomiast do drugiej dodaję 1 łyżkę kakao.Na godzinę wstawiam do lodówki. Kolejny krok - posypuję stolnicę lekko mąką i rozwałkowuję białą część. Wycinam foremką rybki. Podobnie postępuję z ciemnym ciastem. Wstawiam do nagrzanego piekarnika do 170°C na ok.10-15 minut. Wykładam upieczone ciasteczka na kratkę do pełnego odparowania. Rozpuszczam mleczną czekoladę i oblewam nią jasne rybki, następnie posypuję kolorową posypką. Lukier łączę z niewielką ilością soku wiśniowego i oblewam  ciemne rybki, posypuję posypką.

MÓJ KOMENTARZ
Do ciasta nie dodałam cukru ponieważ są obficie oblane "słodyczą", gdybym planowała ich podanie bez polewy to uważam, że 3 łyżki cukru pudru w zupełności wystarczą. Ciasteczka są zbliżone smakiem do ciasta francuskiego. Odnośnie nadania kształtu to pełna dowolność, u mnie triumfują rybki - wybór mojego synka, który zresztą z uśmiechem zaakceptowałam:)

SMACZNEGO!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

BABKA Z NUTELLĄ

CZEKOLADOWA, LEKKO WILGOTNA I DO TEGO PUSZYSTA TAKA WŁAŚNIE JEST BABKA Z NUTELLĄ. DOSKONAŁA NA WSZELKIE OKAZJE A PROSTOTĄ WYKONANIA I OBŁĘD...