niedziela, 17 lutego 2013

LODY Z BANANEM POLANE KARMELEM

(Proporcje dla 2 osób)

SKŁADNIKI:
- 6 gałek lodów waniliowych,
- 6 gałek lodów czekoladowych,
- 2 duże foremki do lodów,
- 4 łyżki sosu karmelowego(przepis niżej),
- 1 duży banan,
- 3 łyżki kremowego jogurtu bananowego,
- wafle, czekoladki, lentylki(jeżeli podanie jest dla dzieci:))

SOS KARMELOWY
- 1 łyżka masła,
- 1 łyżka wody,
- 2 łyżki cukru,
- 1/3 łyżeczki cukru waniliowego.

Roztapiam masło z cukrem i wodą na nie za dużym ogniu co jakiś czas mieszając. Gdy uzyskam pożądany efekt tzn.z cukru zrobi się karmel wykorzystuję do konkretnego celu - polewam.

WYKONANIE
Banana rozgniatam(do tak małej ilości stwierdziłam, że nie będę uruchamiać blendera i rozdrobniłam widelcem), dodaję 3 łyżki kremowego jogurtu bananowego. Łączę składniki. Ja wyjątkowo dodałam 1 łyżkę żurawiny na prośbę córki, aczkolwiek te lody podaję bez tego składnika. Nakładam po 3 kulki lodów waniliowych i po 3 czekoladowych do każdej foremki. Polewam kremowym bananem następnie sosem karmelowym. Dzisiaj lody zostały przygotowane dla dwójki nastolatków w związku z tym dołożyłam coś słodkiego:)

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

BABKA Z NUTELLĄ

CZEKOLADOWA, LEKKO WILGOTNA I DO TEGO PUSZYSTA TAKA WŁAŚNIE JEST BABKA Z NUTELLĄ. DOSKONAŁA NA WSZELKIE OKAZJE A PROSTOTĄ WYKONANIA I OBŁĘD...