piątek, 1 lutego 2013

DOMOWY CHLEB

(Proporcje na 1 bochenek, wym. mojej formy 25x12cm)

SKŁADNIKI:
- 400 dag mąki (dowolnej),
- 3/4 szkl. otrąb pszennych (250ml),
- 1/3 szkl. słonecznika (250ml),
- 1/3 szkl. zmielonego siemienia lnianego (250ml),
- 1 łyżeczka soli,
- 1 łyżeczka cukru,
- 4 dag świeżych drożdży,
- 2 szkl. ciepłej wody (250ml).

WYKONANIE
Rozpoczynam od rozpuszczenia drożdży w ciepłej wodzie. Do mąki kolejno dodaję: otręby, słonecznik, siemię lniane, sól, cukier, rozczyn drożdżowy. Wszystkie składniki dokładnie łączę i pozostawiam do wyrośnięcia ok. 10-15 minut. Formę, w której planuję pieczenie chleba smaruję cienko smalcem, dzięki temu chlebek po upieczeniu łatwo od niej odejdzie. Przekładam do formy i wstawiam do nagrzanego piekarnika do 180°C na ok godzinę. Po upieczeniu chleb wykładam na kratkę, dzięki temu szybko odparuje i skórka będzie chrupiąca.

MÓJ KOMENTARZ
Jeżeli chcemy 2 bochenki chleba, podwajamy proporcje. Pieczeniem chleba zostałam zainspirowana już w dzieciństwie przez moją babcię. Zawsze byłam pełna podziwu, gdy codziennie piekła dużo bochenków chleba dla całej rodziny. Dzisiaj rola się odwróciła, mojej babci już nie ma na tym świecie, a pieczeniem chleba, bułek itd. zajmuję się sama.

SMACZNEGO!





1 komentarz:

  1. Bardzo dobry przepis. Eksperymentuje z mąką i puki co każdy dobry :)

    OdpowiedzUsuń

BABKA Z NUTELLĄ

CZEKOLADOWA, LEKKO WILGOTNA I DO TEGO PUSZYSTA TAKA WŁAŚNIE JEST BABKA Z NUTELLĄ. DOSKONAŁA NA WSZELKIE OKAZJE A PROSTOTĄ WYKONANIA I OBŁĘD...