niedziela, 17 lutego 2013

BABKA TULIPAN W LUKSUSOWEJ WERSJI

(Proporcje na 10-15porcji)

SKŁADNIKI:
- 3/4 kostki tłuszczu,
- 1szkl cukru,
- 1,5szkl mąki pszennej,
- 5 jajek,
- 5 kropli aromatu waniliowego,
- 1/3szkl oleju kujawskiego,
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia.

WYKONANIE
Masło, cukier utrzeć. Dodać oliwę, żółtka, aromat na przemian z mąką i proszkiem. Białka ubić i połączyć.

CIASTO PODZIELIĆ NA 5 CZĘŚCI.
1 CZĘŚĆ - kisiel pomarańczowy + 1 łyżka świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy + 1 łyżeczka skórki pomarańczowej kandyzowanej,
2 CZĘŚĆ - 1 łyżka kakao + 3 krople aromatu rumowego,
3 CZĘŚĆ - 2 czubate łyżki jagód + 1 łyżka soku jagodowego,
4 CZĘŚĆ - 4 łyżki maku + 3 krople aromatu migdałowego,
5 CZĘŚĆ - 3 łyżeczki marmolady różanej + 1 łyżeczka żurawiny.

W takiej kolejności wkładam do przygotowanej formy. Na środku babki przeciągam nożem. Wstawiam do nagrzanego piekarnika do 180°C na 50-60 minut. Gotową babkę polewam czekoladą lub posypuję cukrem pudrem. Ja postawiłam na drugą opcję:)

MÓJ KOMENTARZ
Babka jest bardzo smaczna, odbiega nieco składnikami od klasycznej babki tulipan natomiast my od długiego czasu właśnie taką wersję preferujemy. Próbowałam doliczyć się ile ciast babkowych zostało wydanych w mojej kuchni  - stanęłam na ponad 20 rodzajach, zatem przepisy "babkowe" systematycznie  będą się pojawiać - w moim domu mają swoich zwolenników. Zachęcam do skorzystania z przepisu:)

SMACZNEGO!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

BABKA Z NUTELLĄ

CZEKOLADOWA, LEKKO WILGOTNA I DO TEGO PUSZYSTA TAKA WŁAŚNIE JEST BABKA Z NUTELLĄ. DOSKONAŁA NA WSZELKIE OKAZJE A PROSTOTĄ WYKONANIA I OBŁĘD...