środa, 30 stycznia 2013

SZYBKA PIZZA BEZMIĘSNA

(Proporcje na 2 koła o śr. 25cm.)

SKŁADNIKI NA CIASTO:
- 12 dag mąki pszennej,
- 12 dag mąki orkiszowej,
- pół łyżeczki soli,
- pół łyżeczki papryki słodkiej,
- pół łyżeczki oregano,
- 3/4 szkl. letniej wody,
- 1 łyżeczka oliwy z oliwek.

SKŁADNIKI NA WIERZCH:
- 10 dag pieczarek,
- 5 dag żółtego sera,
- 8 dag czerwonej fasoli z puszki,
- 1 średni ogórek kiszony,
- 4 łyżki sosu pomidorowego (ja - DIABELSKI SOS POMIDOROWY)
- 1 łyżeczka oregano,
- kilka kostek fety.

WYKONANIE
Do letniej wody dodaję jedną łyżeczkę oliwy z oliwek, rozkruszone drożdże. Mieszam. Mąkę, sól, paprykę, oregano łączę, wlewam drożdże i wyrabiam. Odstawiam do wyrośnięcia.W czasie gdy ciasto będzie rosło przygotowuje wierzch. Wyrośnięte ciasto dzielę na dwie części. Smaruję oliwą okrągłą formę do pieczenia pizzy. Ja natłuściłam lekko matę silikonową, którą wyłożyłam na blachę. Następnie smaruję oliwą dłonie i formuję koło. Rozprowadzam sos (przyjęłam po 2 łyżki na jeden placek). Posypuję żółtym serem układam pieczarki, fasolę, ogórek kiszony pokrojony w plasterki. Na końcu posypuję oregano. Jedna pizza pozostaje w takiej wersji, do drugiej dochodzi kilka kosteczek fety. Pizzę wstawiam do nagrzanego piekarnika do 180°C na ok. 10 - 20 min. Podaję z SOSEM CZOSNKOWYM Z BAZYLIĄ.

MÓJ KOMENTARZ
Pizzą spełniłam życzenie, powstała w bardzo krótkim czasie. Smakowała wyśmienicie pomimo, że nie dodałam wędliny/mięsa - taka była prośba. Polecam.

SMACZNEGO!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

BABKA Z NUTELLĄ

CZEKOLADOWA, LEKKO WILGOTNA I DO TEGO PUSZYSTA TAKA WŁAŚNIE JEST BABKA Z NUTELLĄ. DOSKONAŁA NA WSZELKIE OKAZJE A PROSTOTĄ WYKONANIA I OBŁĘD...